Karolína 15.04.2018

FASHION REVOLUTION WEEK 2018 * WHO MADE YOUR CLOTHES? *

Ve dnech 23. – 29. dubna 2018 se koná Fashion Revolution Week.  

24. dubna 2013 se v Bangladéši zřítila oděvní továrna Rhana Plaza, ve které se šilo oblečení pro známé fast fashion oděvní značky.  
V troskách budovy zahynulo 1130 lidí a 2500 dalších bylo zraněno. Toto neštěstí dalo vzniknout globálnímu hnutí Fashion Revolution.  
Fashion Revolution je mezinárodní kampaň, do které je k dnešnímu dni zapojeno více než 100 zemí z celého světa včetně České republiky.  
Kampaň přináší informace o tom, jakým způsobem funguje dnešní módní průmysl a současně zkoumá naše konzumní zvyklosti.  
Jak a kde se dnes naše oblečení vyrábí? Jak módu nakupujeme, jak ji užíváme a jak ji odkládáme? A k jakým situacím to vede v globálním měřítku?  
Toto hnutí chce informovat, inspirovat a pozitivně motivovat ke změnám.  
Hlavním znakem kampaně jsou fotky v oblečení naruby. Jejich největší počet zaznamenáváme každoročně během celosvětové události Fashion Revolution Week, který probíhá vždy v dubnu kolem výročí pádu oděvní továrny Rhana Plaza.  
Spotřebitelé prostřednictvím těchto fotek a hashtagu #whomademyclothes spojují své síly, vyzývají oděvní značky k transparentnosti a trvají na odpovědi.  
Oděvní firmy, které se nezdráhají informovat o podmínkách výroby svého oblečení, v reakci na to sdílejí fotky ze své produkce s hashtagem #imadeyourclothes a ukazují tak svým zákazníkům, kdo jejich oblečení vyrábí.  
Ptejte se společně s námi. Při každém nákupu, u každého nově pořízeného kousku… Kde se vzal a kdo ho šil?  
Vyfoťte se v oblečení naruby tak, aby byl vidět štítek se jménem dané oděvní značky.
Fotku nahrajte na sociální síť Instagram Označte fotku DEAR @vypište značku oblečení I REALLY WANT TO KNOW #WHOMADEMYCLOTHES?
Ujistěte se, že je daná značka dobře označena tak, aby pro ni byl Váš příspěvek viditelný. Ukážete tak, že Vás zajímá, v jakých podmínkách a kým bylo dané oblečení ušito.   Více informací na https://www.fashionrevolution.org/